Аналіз рівня споживання алкоголю у центральній Європі.   

Ці країни характеризуються достатньо високим рівнем політичної стабільності. Соціально-економічна ситуація відзначається покращенням рівня життя людей, збільшенням темпів виробництва, інфляція тримається в межах, допустипих ЄС.

Розглянемо кожну із вибраних країн.

Словаччина

Ринок алкогольних напоїв Словаччини, на думку експертів, дуже слабко розвивається перш за все через законодавчу розпивання міцних алкогольних напоїв у людних місцях. Легальний обсяг продажів у 2009 р. становив 122 млн. дол. Тобто, ринок Словаччини є досить обмеженим та демонструє дуже повільну тендецію до зростання. Лише 26% словаків за даними Національного опитування виступають проти заборони на розпивання спиртних напоїв у людних місцях.

Чехія

Ринок Чехії показує високі темпи зростання 8-10 % в рік при об’ємі реалізації у 204 млн. дол за даними 2009 р. Митний збір для виробленої в інших країнах горілки складає 10,8 % митної вартості. Культурних особливостей щодо несприйняття горілчаних напоїв не виявлено. Натомість активність розвитку товарного ринку засвідчує позитивне ставлення населення до товару.

Німеччина

Німеччина входить до 10–ки країн за споживанням горілки у перерахунку на 100 осіб за даними «Огляду ринку горілчаних напоїв 2010». Так, на 100 осіб в  припадає 202,4 літри горілчаних напоїв. Ринок горілчаних напоїв Німеччини досить значний. За результатами 2009 р. він продемонстрував темп зростання у 8,2 % та досяг валового об’єму продажів у 464 млн. дол.

Польша

Потенціал ринку алкогольних напоїв Польщі щороку зростає всередньому на 8-10 %, навіть не зважаючи на вплив фінансової кризи. У 2009 році обсяг продажів досягнув показника 320 млн. дол.

За результатами опитування у 2008 р. понад 52 % поляків вживають горілчані напої.

Парламент Польщі ще у 2006 році заборонив рекламну діяльність та просування алкогольних напоїв. Цей фактор не дає змогу розповсюджуватись алкоголізму.

Висока ставка акцизного збору є негативним  фактором для ринку лікеро-горілчаних виробів. В 2008 році уряд Польщі підняв цю ставку до 15,7 євро за літр этанола (для порівняння, в Росії ставка акцизного збору на горілку дорівнює 4,6 євро). Цей фактор вагомо впливає на ціну ввезеної продукції, а також впливає на зростання рівня контрабандної та підробленої продукції

Споживання горілки в Польщі має глибокі історичні коріння, що виражаються у багатолітніх традиціях та звичаях.

В Польщі проводиться велика кількість акцій по боротьбі з алкоголізмом та взагалі зі споживанням алкоголю, адже споживання алкогольних напоїв призводить до скорочення тривалості життя людей. Такий фактор, як прагнення до здорового способу життя, призведить до зменшення попиту на дану продукцію.

Основною релігією Польщі є католицизм (89.8%). Оскільки церковні канони негативно ставляться до споживання горілки, це потенційно зменшує ризик розвитку алкоголізму.

Опубликовано в Статьи

Cтатьи