Тенденції споживання спиртного у різних країнах

Ринок міцного алкоголю переживає не кращі часи, оскільки він більше за інших постраждав від економічної кризи. Значно скоротилися продажі середнього і преміального цінових сегментів, рентабельність виробництва яких вище, ніж у дешевої продукції. За даними дослідження міжнародного алкогольного порталу Just-drinks ‘review 2009, європейці купують міцний алкоголь переважно в HoReCa, а з початком кризи відвідуваність ресторанів і кафе знизилася. З цієї причини декілька скоротилися продажі горілки і лікерів, які в розвинених країнах використовуються в якості інгредієнтів для коктейлів та вживаються поза домом. Експерти Just-drinks ‘прогнозують зсув смаків американців з пива на міцний алкоголь, і різні коктейлі з вмістом горілки, рому й текіли. У той же час в Західній Європі попит на шотландський віскі в Іспанії і Великобританії скорочується. У Франції знизиться попит на коньяк і бренді, однак збільшиться споживання горілки, бурбона і нешотландскіх віскі. Ринки, що розвиваються, навпаки, продовжують збільшувати імпорт. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, Латинській Америці, Східній Європі та Африці, а також на Середньому Сході росте попит на шотландський віскі та інші «коричневі» міцні алкогольні напої. Попит на горілку росте тільки в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та Латинській Америці. Криза тимчасово знизила темпи зростання, але в майбутньому він продовжиться. Аналогічну ситуацію можна було спостерігати під час кризи в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні в 1998 році і Латинській Америці в 2002-му. У ті роки попит на міцний алкоголь імпортного виробництва відновлювався протягом двох років. У глобальних масштабах до 2012 року ринок ЛГВ продовжить насичення, вважають фахівці. 70% зростання забезпечить Азіатсько-Тихоокеанський регіон і майже третина — 31% — Індія. У країнах Західної Європи та Північної Америки ринок може збільшитися за рахунок споживання такого продукту жінками. На сьогоднішній день ринок міцного алкоголю, в першу чергу, горілки, — найбільш перспективний для українських виробників для експорту. Але для того, щоб збільшити свою присутність на світових ринках, необхідно витратити чимало коштів на просування, яких у компаній, зважаючи на кризу, невідшкодування ПДВ і неадекватно високі акцизи всередині країни, дуже мало.

Опубликовано в Статьи

Cтатьи